Pracovní cesta Mauricius 2018

Zápisky z prohlídek resortů co máme v nabídce

Vydáno 24. 12. 2018
A je to tady! Poprvé se vydávám na inspekční cestu spolu s již velmi zcestovalou kolegyní Janou, a také poprvé do exotiky. Mou první zemí v Indickém oceánu, kterou navštívím, je Mauricius. Pro mne je to cesta zcela nových zážitků, které začínají už na palubě letadla A 380 společnosti Emirates, a to přímo v bussiness class, kterou vřele doporučuji na takto dlouhé lety. Letíme přes Dubaj, kde oproti našemu již zimnímu počasí mi začíná být vcelku teplo.
Pracovní cesta Mauricius 2018

Po příletu na místní menší letiště v dopoledních hodinách se setkáváme s naší místní partnerkou, která nám dolaďuje poslední detaily návštěv jednotlivých resortů a už nasedáme do auta s osobním šoférem a míříme směr naše první ubytování, do resortu Shandrani řetězce Beachcomber.

Shadrani Beachcomber

Už při příjezdu k tomuto pětihvězdičkovému resortu mi srdce bušilo samou nedočkavostí, jak bude naživo působit. Resort se nachází kousek od letiště, na jihovýchodním pobřeží. Po průjezdu hlavní bránou nás překvapila hlavně velká zahrada s 9-ti jamkovým golfovým hřištěm po pravé straně a krásné lázně po straně levé. Jakožto můj první resort na mě udělal opravdu velký dojem. Po krátkém vybalení se jdeme projít po pobřeží resortu. První pláž, kterou pozorujeme z pokoje, se nachází v zátoce, kde je teplejší, mělká, klidná laguna, vhodná na šnorchlování (Jana vyzkoušela a byla naprosto nadšená, kolik zajímavých rybiček tu můžete vidět), avšak v okolí se nachází mangrovy, v některých částech je proto cítit bahno. Když jej obejdeme z druhé strany, čeká na nás další pláž, poměrně dlouhá s o něco divočejší lagunou, kde si parádně zaplavete. Ta nás naprosto nadchla. Po koupání nám vyhládlo, a tak jdeme omrknout místní restaurace, které se nachází u hlavní budovy, kde také najdete poslední menší plážičku se zátokou, s možností koupání, avšak vhodné spíše pro děti, jelikož je laguna mělká a kvůli parkujícím lodím a vodním sportům ohraničená bójkami na malém prostoru. Na večeři se setkáváme s manažerkou hotelu v hlavní restauraci, kde jsme ten večer měli možnost ochutnat středomořskou a libanonskou kuchyni.

Skvělé je, že se tenhle resort zaměřuje i na rodiny s dětmi, a tak máte možnost se tu ubytovat ve větším rodinném apartmá. Resort je celkově rušnější, s větší kapacitou hostů, avšak když se po něm procházíte, na davy lidí rozhodně nenarazíte. Díky velkému pozemku se zahradou se tu téměř ztratíte 🙂 Pocítíte to jedině v restauracích. Resort se nachází poměrně blízko letiště, a tak vám tu jednou za čas nad hlavou proletí hlučné letadlo. Avšak pro ty, jež milují letadla, je to báječná podívaná. Především, když startuje obří Airbus.

Druhý den ráno po snídani se vydáváme na obchůzku dalších resortů podél východního pobřeží, mezi nimi také Maritim Crystals, který mne naprosto uchvátil pohádkovou pláží. Zašli jsme si zde na oběd a pak pokračovali dále po pobřeží k dalšímu resortu.

Émeraude Attitude

Už během brzkého odpoledne jsme se ubytovaly v tomto malebném útulném resortu. Druhou noc tedy strávíme v menším, příjemném tříhvězdičkovém resortu na východě ostrova, který mne neskutečně okouzlil. Je určen pouze pro dospělé, a tak je poměrně klidný a vhodný třeba pro páry na svatební cestu. Jeho celý koncept se snaží přiblížit přírodě, vše tu na mě působí příjemným a útulným dojmem, včetně vřelé atmosféry. Ještě odpoledne jdeme omrknout pláž, která je naproti resortu přes silničku. Čeká na nás mělká laguna se spousty korálů, s nejrůznějšími druhy ryb a mořských hvězdic. Ještě před večeří máme možnost vyzkoušet masáž. Spa centrum je velmi útulné, provoněné a paní masérky to opravdu s našimi zády umí! Na večeři jsme zašli do restaurace s místní kuchyní, kde si na své přijdou milovníci kari a mořských plodů. Humr na kari byl famózní!

Třetí den dopoledne se opět vydáváme na obchůzku místních resortů. První zastávka je v novém resortu C Mauritius od řetězce Constance. Za nás víc jak čtyřhvězdičkový resort je určen, jak pro dospělé, tak i děti. Jemňoučký písek na pláži i vinný sklípek může být lákadlem pro kohokoliv. Naprosto odlišná varianta od klasických Constance resortů, kde si na své přijdou všichni se stále ,,dětskou duší“. Resort nadále dostavuje další křídlo, které by měl otevřít kompletně v roce 2019.

Další resort, který jsme navštívili byl Constance Belle Mare Plage. Jeden z resortů, který se může chlubit jemným bílým pískem na pláži a nádhernou barvou laguny. Kvalitní pětihvězdička, která na mě dýchla luxusem už od vstupu, avšak netřeba panikařit ohledně dresscodu nebo že byste se tu cítili nekomfortně. Resort se rozléhá na velkém pozemku s tropickou zahradou, dlouhou pláží a spousty restauracemi. Za mě ideální varianta pro náročnější. I přesto, že je to luxusní resort, nabízí All Inklusive a také výbornou vinotéku.

Long Beach

Třetí a čtvrtou noc trávíme v další pětihvězdě, a to v Long Beach. Resort Long Beach s moderním konceptem, který spatříte už na recepci a provede vás až po velké prostranství spojující všechny restaurace a bary. Najdete tu skvělou asijskou restauraci, kde dělají naprosto výborné nudle, velký bazén a pěknou pláž, kde si také zašnorchlujete. Jedině na pokojích nám chyběl větší počet zásuvek. Pokud se rozhodnete zde uspořádat svatbu, mají tu pěkné klidné prostory s výhledem na moře, které si zamiluje každá nevěsta.

Večer jsme byly pozvané večer na degustaci mauricijských rumů na pláži, doprovázené opékáním marshmallow nad otevřeným ohněm, které se poté namáčelo do karamelu nebo čokolády a výborně tak doplnilo bílý, zlatý, ale i macerovaný rum. Jedinou mou opravdu špatnou vzpomínkou bylo to, že jsem ten večer schytala nespočet komářích štípanců. Ale není třeba panikařit, kolegyně Jana zůstala téměř netknutá díky mé sladké krvi 😀

Po jednom odpočinkovém dnu v Long Beach se vydáváme dále na severovýchod a poté na západ ostrova, kde na nás čekala spousta dalších resortů. První zastavení jsme udělali ještě na východě, v Radisson Blu Poste Lafayette a Radisson Azuri. Oba bychom zařadily jako dobré čtyřhvězdičky, jen ne s tak pěknou pláží.

Poté se už přesouváme na druhou stranu ostrova, na severozápad a první resort, který navštívíme je The Ravenalla Attitude. Resort, který je rovněž zaměřen na přírodní materiály a útulné prostředí, jako ostatní Attitude resorty, ale především je zaměřen na rodiny s dětmi, pro které tu najdete opravdu bohaté vyžití. Je to tedy živější resort, který má víceméně všechny restaurace pohromadě, vyjma těch plážových a jedné restaurace přímo nad řekou. Měli jsme tu o něco delší zastavení, a tak jsme tu i poobědvali. Plážová japonská restaurace naprosto překvapila a ochutnala jsem tady to nejlepší sushi v životě! Ravenalla myslí i na páry, které sem také jezdí a má tu pro ně připravenou část pouze pro dospělé, kde si užijí klidu a krásný výhled na moře. Naopak pokoje pro rodiny s dětmi jsou blízko zahrady.

Po obědě se tedy dále přesouváme do resortu Le Meridien, jenž působí poměrně dost monumentálně, avšak cítila jsem se tu dobře. Najdete tu velký bazén, krásnou pláž i část ubytování, která je pro děti a dospělé od 16 let.

A aby toho nebylo na jeden den málo, jedeme do dalších čtyřhvězdičkových resortů, a to od řetězce Beachcomber. Nejdříve navštívíme resort Victoria Bechcomber. Tento resort se dělí na část pro rodiny s dětmi a část pro dospělé. Část pro dospělé je zcela nová. Najdete tu světlé pokoje, z kterých máte v přízemí vstup přímo do bazénu.

Jestli mě však něco ten den uchvátilo, byl to resort Canonnier Bechcomber. Jeho útulný, nenucený styl a atmosféra vás vtáhne do příjemné zahrady, kde na nás čekalo další příjemné překvapení v podobě wellness centra umístěného ve stromě. V různých koutech resortu najdete umístěné kanóny připomínající minulost ostrova. Po prohlídce jsme si udělali pauzu v restauraci s barem, odkud se nám naskytl nádherný výhled na moře a pláž. Resort nedávno prošel také rekonstrukcí.

Maritim Balaclava

Po takto náročném dni se jedeme konečně ubytovat. Úterní noc trávíme v resortu Maritim Balaclava. Pětihvězdičkový resort rozkládající se na obrovském pozemku vás ohromí. Po příjezdu se setkáváme s manažerkou, která nás poté resortem provede. V zahradách si můžete zahrát třeba golf, kroket, pétanque. Kousek od hlavní budovy na vás čekají velké lázně s vířivkou, bazénkem a různými procedurami. Naprostým překvapením jsou potom stáje s koňmi, kde si můžete domluvit za poplatek projížďku na koni, třeba na pláži při východu slunce. Dalším lákadlem je výběh s_!- želvami, krásné vodopády schované v zahradě nebo luxusní restaurace Chateau ve francouzském stylu, kde jsme měli tu možnost povečeřet a byl to můj dosavadní největší gurmánský zážitek. Po celou dobu jsem si tu připadala jako princezna. Druhý den ráno jsme si šly s Janou zaplavat a posnídaly jsme v restauraci na pláži. Škoda, že jsme neměly tolik času na prozkoumání tak velkého resortu.

Dopoledne se přesouváme opět dál na jih za dalšími resorty. Po cestě si uděláme zastávku třeba v resortu La Pirogue. Tento romantický resort s prostornou zahradou a malými domečky si zamiluje každý, včetně dlouhé pláže. Po krátkém obědě se přesouváme dále na jih, k našemu dalšímu ubytování.

Riu Le Morne

Středeční noc poprvé trávíme přímo u hory Le Morne na jihu ostrova. Po krátké prohlídce resortu, který je pouze pro dospělé, a tak tu máte zaručený klid, jsme měly možnost si prohlédnout také sousední resort Riu Creole, který je již pro rodiny s dětmi. Po prohlídce se jdeme konečně ubytovat. Resort na mne působí dost rozlehle, měla jsem trochu problém si zapamatovat, kde mám pokoj, ale naštěstí jsme je s Janou měly v přízemí přímo u bazénu kousek od pláže, takže jsme je pak našly lehce. Po zabydlení se v pokoji jsme si šly zaplavat do příjemně vyhřátého bazénu a hned poté na pracovní večeři s manažerem. Vzal nás do restaurace, kde se k večeři podávaly mořské speciality, jako jsou třeba mušle nebo losos s kokosovou rýží, určitě doporučuji ochutnat!

Další den jsme vstávaly dost brzy, jelikož nás čekal výlet na vodopády Tamarin. Ale vzhledem k tomu, že předchozí den na jihovýchodě dost pršelo, se nám výlet kvůli bezpečnosti pozměnil. Místo vodopádů jsme se jeli podívat do přírodního parku La Vanille, kde mají volné výběhy se želvami, na které se můžete jít zblízka podívat, pohladit je, vyfotit se s nimi. Byl to vážně skvělý zážitek, hlavně dětem se tu líbí. Dalším lákadlem parku jsou potom krokodýli, se kterými tu pro návštěvníky dělají show v podobě jejich krmení. Odpoledne, cestou na další prohlídky resortů, jsme se ještě stavili se podívat na vyhlídku Gris- Gris. Je to skalnatý výběžek, který připomíná mys, pod kterým se o skály tříští divoké moře. Úžasná podívaná na vlnobití a divokou pláž.

Cestou z Gris- Gris se už vydáváme prozkoumávat sesterské resorty na jihu, Heritage Awali a Heritage Telfair. Awali je v africkém stylu, všude najdete přírodní materiály a teplé barvy. Naproti tomu Telfair je v britském koloniálním stylu, moderní design a světlé barvy, zahrada doplněná o velký bazén, romantické fontány a vzdušné restaurace či bary. Oba resorty se dají projít, leží těsně vedle sebe. Mají třeba Plážový klub s bazénem, který je otevřený i pro veřejnost nebo obrovské golfové 18-ti jamkové hřiště dále za silničkou. Pro vášnivé golfisty opravdový ráj.

LUX Belle Mare Plage

Po dlouhé a náročné prohlídce se již vydáváme opět na východ do resortu LUX Belle Mare Plage. Byl to náročný den. Po cestě jsem samozřejmě usnula a po probuzení nás už vítal ve večerních hodinách resort. Po ubytování jsme si šly s Janou dát konečně něco dobrého k jídlu, po tak náročném odpoledni jsem už vážně umírala hlady. Po večeři jsme padly obě do postele a dost rychle usnuly.

Druhý den byl pro nás odpočinkový. Ráno nám začalo skvělou snídaní, měly jsme zde nejbohatší bufetový výběr jídel v hlavní restauraci a výbornou praženou kávu. Ještě než jsme dorazily na snídani se nám poštěstilo najít v trávě u cestičky láhev se vzkazem (vypadala jako z nějakého dobrodružného filmu), která se každý den nechává pohozená někde v rámci resortu tak, aby ji měl šanci některý z hostů najít. Uvnitř je pak papírek, na které najdete nějakou výhodu v rámci resortu. Na vzkazu jsme našli „2 kopečky zmrzliny po dobu 3 dnů zdarma“. Nechaly jsme láhev kousek opodál, aby ji mohl najít někdo jiný, jelikož jsme měly už další den zase odjet pryč. Po snídani jsme se vydaly na obhlídku resortu, který se táhne podél té za mě nejkrásnější bílé písečné pláže s až kýčovitě tyrkysovou lagunou. Procházkou po dlouhé pláži jsme zavítaly až do resortu Ambre, který leží asi o půl kilometru dále.

Po procházce jsme si zašli s manažerem Luxu na oběd do plážové restaurace. Naprosto výjimečný na ní bylo, že přes den byla laděna do modro bílých barev a večer zase do červené, jako byste byli opravdu někde v baru. No a po skvělém obědě jsme se šly projít do zahrady. Měla jsem děsnou chuť na něco sladkého a pak mi to došlo- nechaly jsme si přeci schovanou láhev se vzkazem v trávě. Tak jsem se pro ni vrátila, abychom si mohly zajít na něco osvěžujícího. Odpoledne jsme potom strávily u moře. Je ideální na koupání i pro děti, krásná laguna, která se prohlubuje velmi postupně a přesto si v ní zaplavete. Po příjemném dni jsme šly nakonec na večeři do místní vyhlášené asijské restaurace, kde se podávají především kachní speciality a další asijské dobroty.

Další den nás čekaly návštěvy resortů na severu a pak opět na západě. První zastávka byla v resortu Zilwa Attitude. Velký resort vhodný především pro rodiny s dětmi, je živější, což se líbí právě dětem. Naprosto skvělý dojem na mě udělal bar umístěný přímo u recepce v hlavní hale, kde si při čekání na pokoj můžete dát nějaký ten osvěžující koktejl za poslechu fajn hudby. Velký prostor, na kterém se resort rozprostírá také utlumí pocit, že je v resortu hodně lidí. Najdete tu tři menší plážičky ke koupání, spousty aktivit jak pro dospělé, tak i děti. Děti potom ocení dětský klub, který je umístěn do lodi. Protože se Zilwa nachází blízko vesničky, resort se rozhodl začít půjčovat klasická i elektrokola, abyste si mohli okolí prohlédnout zblízka, což je ideální varianta pro aktivnější klienty i v takovém teple.

Po poměrně dlouhé prohlídce, kdy jsem opět měla pocit, že se mi snad rozteče kůže, jsme pokračovali dál až na nejsevernější místo ostrova, kde se majestátně tyčí kostel se zářivě červenou střechou, kde právě probíhala svatba. Romantickou atmosféru ještě více umocňoval výhled na zátoku s jachtami a krásné slunečné počasí. Kousek od tohoto místa se potom nachází další resort řetězce Attitude Coin de Mire, který jsme nemohli opomenout. Krásně zrekonstruovaný resort, rozdělený na dvě části, je ideální variantou pro větší rodiny s dětmi. Pláž se sice nachází přes silničku, ale převede vás přes ni bezpečně hotelová ochranka. Pláž samotná je potom vcelku dlouhá a romantická, avšak užší s výhledem na loďky.

Trou Aux Biches- Beachcomber

Čekala nás předposlední noc, kterou jsme trávily v resortu Trou Aux Biches od řetězce Beachcomber. Resort, který na mě působil rozlehle a vzdušně, se táhne podél dlouhé pláže, kterou jsme ještě v pozdních odpoledních hodinách šly prozkoumat, dokonce jsme si zaplavaly při západu slunce (tady laguna není zase až tak mělká, a tak je ideální i na plavání) a Jana zkoušela i šnorchlovat, ale tady na severozápadě nejsou tak bohaté korály a pěkné rybky, jako spíš na východě. Ubytované jsme byly ve velkých pokojích s venkovní sprchou, kterou jsem tu zažila poprvé. Večer jsme měli sjednanou schůzku s manažerem hotelu, na kterého jsme bohužel musely dlouho čekat, a tak jsme si chvíli krátily pozorováním úžasného západu slunce a osvěžujícím koktejlem. Nakonec se nás ten večer sešlo více, a tak jsme ještě před večeří chvíli poseděli v baru a měli tak možnost ochutnat výborný macerovaný rum, který jsme si každý sám mohl čepovat přímo do skleničky z kádě, která byla uprostřed stolu. Jelikož to byl sobotní večer, měli jsme opět možnost poslechnout si hudební vystoupení při večeři.

Druhý den hned po snídani jsme se vydaly prozkoumat resort ještě z druhé strany, kde nás mezi domečky překvapily rozkvetlé keře a stromy, ale hlavně krásně udržované vilky, kde mají hosté zaručeno naprosté soukromí. Po menší procházce jsme si zabalily a už nás čekala další cesta směrem na jih.

Během cesty jsme si udělali zastávku v Port Louis– hlavním městě ostrova- abychom se podívali na místní tržiště. Jde o turistické lákadlo, najdete tu nepřeberné množství stánků s ovocem, zeleninou, kořením nebo třeba suvenýry. Já se na tržiště těšila hlavně proto, že jsem tu chtěla sehnat to nejlepší koření na ostrově. Nakonec se mi podařilo najít obchůdek s velkým výběrem, koupila jsem ho poněkud dráž, pro příště vím, že se rozhodně vyplatí smlouvat.

Ten den bylo poněkud zataženo a poprchávalo, ale vlastně to po těch parných dnech bylo příjemné. Kolem poledne jsme dorazili na jih opět k hoře Le Morne. Tentokrát jsme nejdříve navštívily resort Lux Le Morne. Velice příjemný a klidný resort s útulnými domečky, romantickou upravenou zahradou a pláží s výhledem na opodál stojící loďky. Ideální pro páry, které touží po klidné a odpočinkové dovolené. Po prohlídce jsme už jeli ubytovat do našeho posledního resortu Dinarobin.

Dinarobin Beachcomber

Naši úplně poslední noc trávíme opět v resortu řetězce Beachcomber. Připadal mi asi nejklidnější ze všech resortů, ve kterých jsme spaly. Konceptem a designem působil stejně, jako Trou Aux Biches, avšak tady jsem se cítila mnohem lépe. Pokoj jsem tentokrát měla v patře s výhledem na bazén, který jsme pak druhý den před odjezdem vyzkoušely. Poslední večeři jsme trávili s manažerkou hotelu v plážové restauraci, na výběr bylo mnoho pokrmů z tématického bufetu, tedy opět mauricijská kuchyně. Jana měla tu odvahu, že ochutnala jak ústřice, tak i mořského ježka, který prý nebyl vůbec dobrý, na to, že je to vyhlášená pochoutka 😀 Neuvěřitelné také bylo, jaké množství gekonů jsme v tomhle resortu spatřily, někteří se dokonce rozhodli trávit poslední noc se mnou v pokoji, naštěstí potichu 😀

Poslední den na Mauriciu jsme si náležitě užily. Nejdříve jsme vyjeli kousek výš do hor, kde nás překvapily parádní výhledy na moře a okolí, a poté do oblasti zvané Chamarel, kde jsme navštívily místní asi nejznámější rumárnu ostrova Chamarel, kde nás provedli a ukázali, jak se zhruba vyrábí rum. Na konci krátké prohlídky nás čekala samozřejmě ochutnávka všech druhů, které zde vyrábí. Musím říct, že takhle brzy dopoledne jsem asi ještě rum nepila 😀 Ale byl vážně moc dobrý. Po ochutnávce jsme se ještě jeli podívat na vodopád Chamarel a sedmibarevnou zemi. Krásný vodopád padající z výšky asi 108 metrů vypadal i na tu dálku naprosto úchvatně. Pod pojmem sedmibarevná země si představte velkou zvlněnou zemskou pláň, která hraje nejrůznějšími barvami, od hnědo-oranžové až po různé odstíny fialové či modré. V podstatě se jedná o vylitou a ztuhlou lávu, která se takto pěkně zbarvila. Kousek od téhle pláně najdete výběh s želvami.

Odpoledne jsme ještě strávily v hotelu, ale už jsem si horlivě balila a snažila se zapnout kufr všemi možnými způsoby, třeba že jsem si na něj sedla nebo vyndavala věci pořád dokola, ale nakonec jsem ho úspěšně zavřela i se všemi suvenýry. Ještě k večeru jsme se byly naposledy projít po pláži při západu slunce, projít se zahradou a pak už mířily k recepci, kde na nás čekal náš řidič, aby nás mohl zavézt na letiště.

Cestou na letiště jsem ještě z okýnka auta pozorovala vzdalující se západ slunce a postupně se objevující hvězdy. Vůbec se mi nechtělo odjet do Česka, kde tou dobou mrzlo a bylo ošklivo.

Dvě hodiny na to jsme už nastupovali na palubu letadla a tak se definitivně rozloučily s příjemně teplým podnebím. Bylo to pro mne naprosto neuvěřitelných 10 nocí na krásném ostrově. Odjížděla jsem s tolika dojmy a zážitky, jako nikdy předtím.